SELAMÜNALEYKÜM ! nedir?





SELAMÜNALEYKÜM ! nedir?

17 ay önce yolum Avusturya'ya düştü.
Bir adres bulmam lazım.
Kösede bir Türk kahvesi gördüm.
içeriye girdim barda kimse yok insanlar masada çay içiyorlar
-Merhaba iyi günler dedim.
-Cevap vermek yerine birbirlerine baktılar.fısıldaşıyorlar ama ben duyuyorum.
Biri bu kesin Alevi .diğeri de yok değildir ama Chp'li olabilir dedi.
-Ben, duydum söylediklerinizi ikisi de değilim dedim.
Yaşlı olan adam gülümsedi;
-Oğlum içeriye girince insan bir Selamünaleyküm der dedi.
-O arapca ben anlamını bilmiyorum ki hem benim türkçe ana dilim daha rahat söylüyorum.Bana biri selamüm aleyküm derse karşılık veririm elbette ama ben söylemem dedim.
-Oğlum biz de türküz ana dilimiz türkçe hem merhaba da arapça dedi.
-Hayır Merhaba farscadır kendine türk diyenlerin kullandığı dillerinden biri de farscadır dedim.
Bu bir şeyler biliyor babında birbirlerine baktılar.
-Olsun onların ikisi de aynıdır,dedi yine aynı kişi.
-içimden bilmedikten sonra tüm diller aynıdır dedim. :)
Tam ben konuşacakken hemen basladı.
-Oğlum selamünaleyküm Allah'ın selamıdır.onun içinde senin bilmediğin çok büyük anlamlar vardır dedi.
-Peki o anlamları siz biliyor musunuz diye sordum.
-Hayır biz bilmeyiz ama Allah biliyordur biz sadece derin anlamı olduğunu biliyoruz dedi..
Bu derin anlamların ne olduğunu bu yaşınıza kadar merak edip öğrenemediniz mi diyecektim cesaret edemedim yanında ki gençlerin bakışları ve tipleri hoşuma gitmemişti. :)
Selamün aleyküm sözünün kökeni ibranice yahudi kültüründen gelme Süleyman peygamberden kalma
aslı İbranice "şalom aleküm" ve yahudiler tarafından en az 2500 yıldır Söylendiğini türkçesi 'selam üzerine olsun'demek olduğunu. Yani dini bir özelliği olmadığını bunlara anlatsam neler olurdu acaba diye düşündüm içimden.
Bu arada bir kahve istemiş içiyordum barda ayakta.
Bak Amca dedim; 
Benim ağzım alışmamış böyle konuşmaya neden biliyor musun dedim.
Beni annem büyüttü.
Annem hiç salamünaleyküm demezdi dedim.
- Evet dedi kadınlara haram değilse de caiz değildir.
Hanifi ve diğer bir çok mezheplerde kadın sesi müstehcen olduğu için insanlar tahrik olmasın diye uygun görülmemiştir dedi.
Nasıl birer sapıkmışlarki kadının sesinden bile tahrik olurlar diye söylemdim içimden.
-Ben de bu Allah'ın selami benim dünyada en sevdiğim beni doğuran, büyüten, cefa çeken annemden esirgeniyorsa sadece kadının sesinden dolayı akli fikri şeyinde olan insanlar bu Allah'ın selamını ona yasaklıyorsa kusura bakmayın ama ben o selamı ağzıma almam dedim.
Yanındaki gençlerin kaşları çatıldı sen ne demek istiyorsun diye öfkelenmeye başladılar
Hemen kahve parasını fincanın yanına iliştirip oradan adresi de soramadan
Haydi size iyi günler diyerek hemen sıvıştım.
Böylelikle ciddi bir badireyi atlatmış olduk.
(Baştaki resim temsilidir kişilerin konuyla ilgisi yoktur)








Yorum Gönder

0 Yorumlar
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.

buttons=(Accept !) days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !