TANYA !!!!! "Zoya Kosmodemyanskaya"



TANYA !!!!! "Zoya Kosmodemyanskaya"

Naziler ona çok soru sordu. 
Tek bir soruya cevap verdi. 
O da adının ne olduğu sorusu idi. 
"Benim adım Tanya" dedi. 
Nazım Hikmet'in yıllar sonra "... 
ve karların üstünde muzaffer gülümseyişi onun" diyerek uzunca "Tanya" şiirini yazdığı kadın. Yakalandıktan sonra tecavüz edildi. 
Aşağılandı. 
Ve sistematik ne varsa uygulandı ama o hiçbir şey söylemedi. 
Tek bir sır vermedi. 
Onu dar ağacına götürdüklerinde hayatının son cümlesini söyledi: 
O askerlere tek bir şey söyledi: 
"Hepimizi, 190 milyon kişiyi asamazsınız!"
Ve astılar... 
Adım Nadya demişti ama değildi. 
Bu kadının gerçek adı "Zoya Kosmodemyanskaya" idi. 
Bir partizandı. 
Öldükten sonra Rusların en saygın kahramanlarından biri sayıldı.


 ............TANYA.............
TANYA Zoe’ydi adı İsmim tanya dedi onlara 
(tanya; Bursa cezaevinde karşımda resmin 
Bursa cezaevinde, 
Belki duymamışsındır bile bursa’nın ismini 
Bursa’m yeşil ve yumuşak bir memlekettir. 
Bursa cezaevinde karşımda resmin 
Sene 1941 değil artık, sene 1945 
Moskova kapılarında değil artık 
Berlin kapılarında dövüşüyor artık seninkiler 
Bizimkiler Bütün namuslu dünyanınkiler.. 
Tanya; Senin memleketini sevdiğin kadar ben de seviyorum memleketimi 
Seni astılar memleketini sevdiğin için 
Ben memleketimi sevdiğim için hapisteyim 
Ama ben yaşıyorum 
Ama sen öldün 
Sen çoktan dünyada yoksun 
Zaten ne kadar az kaldın orada 
On sekiz senecik... 
Doyamadın güneşin sıcaklığına bile... 
Tanya; Sen asılan partizan, ben hapiste şair 
Sen kızım, sen yoldaşım 
Resmin üstüne eğiliyor başım 
Kaşların incecik, gözlerin badem gibi 
Renklerini fotoğraftan anlamam mümkün değil 
Fakat yazıldığına göre koyu kestaneymişler. 
Bu renk gözler çok çıkar benim memleketimde de... 
Tanya; Saçların ne kadar kısa kesilmiş
Oğlum memet’inkinden farkı yok 
Alnın ne kadar geniş, ay ışığı gibi 
Rahatlık ve rüya veriyor insanın içine. 
Yüzün ince uzun, kulakladır büyücek biraz, 
Henüz çocuk boynu boynun 
Henüz hiçbir erkek kolu sarılmamış anlıyor insan. 
Ve püsküllü bir şey sarkıyor yakandan 
Süsünü sevsinler mini mini kadın. 
Arkadaşları çağırdım bakıyorlar resmine; _tanya 
Senin yaşında bir kızım var. _tanya 
Kız kardeşim senin yaşında _tanya 
Senin yaşında sevdiğim kız 
Bizim memleket sıcaktır 
Bizde kıslar tez kadınlaşır.. _tanya 
Senin yaşında kızlarla 
Okulda, fabrikada, tarlada arkadaşız 
Tanya; Sen öldün ne kadar namuslu insan öldü 
Ve öldürülmekte 
Ama ben, Söylemesi ayıpmış gibi geliyor bana 
Ama ben yedi yıldır kavgada 
Hayatımı tehlikeye koymadan 
Hapiste de olsa da yaşıyorum) 
Sabah oldu tanya’yı giydirdiler 
Ama çizmeleri, şapkası, gocuğu yoktu 
İç etmişlerdi onları 
Torbasını giydirdiler 
Torbada benzin şişelesi, kibrit, Kurşun, tuz, şeker.... 
Şişelesi boynuna astılar 
Torbasını verdiler sırtına 
Göğsüne bir de yazı yazdılar “partizan” 
Köyün meydanına kuruldu darağacı 
Atlılar çekmiş kılıcı 
Halka olmuş piyade askeri 
Zorla seyre getirdiler köylüleri 
İki sandık üst üste 
İki makarna sandığı 
Sandıkların üstüne yağlı urgan sallanır 
Urganın ucunda ilmik 
Partizan kaldırılıp çıkarıldı tahtına 
Partizan Kolları bağlı arkadan 
Durdu urganın altında dimdik.. 
Nazlı boynuna ilmiği geçirdiler 
Bir subay fotoğrafa meraklı 
Bir subay elinde makine; kodak 
Bir subay resim alacak 
Tanya seslendi kolhozlulara ilmiğin içinden “ 
_ kardeşler üzülmeyin gün yiğitlik günüdür. 
Soluk aldırmayın faşistlere Yakın, yıkın, öldürün....” 
Bir alman vurdu ağzına partizanın 
Genç kızın beyaz, yumuk çenesine aktı kan 
Fakat askerlere dönüp devam etti partizan: “
_ biz iki yüz milyonuz 
İki yüz milyon asılır mı? 
Gidebilirim ben 
Ama bizimkiler gelecekler 
Teslim olun vakit varken...” 
Kolhozlular kan ağlıyorlardı, 
Cellat çekti ipi 
Boğuluyor nazlı boynu kuğu kuşunun 
Fakat dikildi ayaklarının ucunda partizan 
Ve hayata seslendi insan “
kardeşler Hoşça kalın Kardeşler 
Kavga sonuna kadar 
Duyuyorum nal seslerini geliyor bizimkiler...” 
Cellat bir tekme attı makarna sandıklarına 
Sandıklar yuvarlandılar 
Ve tanya sallandı ipin ucunda... 

Nazım Hikmet Ran







Yorum Gönder

0 Yorumlar
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.

buttons=(Accept !) days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !